O recepcjonistkach

Praca recepcjonistki, jak większość z Was na pewno się domyśla, nierozerwalnie związana jest z obsługą klienta. Recepcjonistki potrzebne są wszędzie tam, gdzie należy w odpowiedni sposób zadbać o gości lub klientów, ich komfort, samopoczucie i interesy. Recepcjonistów i recepcjonistki spotkać można głównie w branży hotelarskiej i turystyczno-rekreacyjnej, jednak ich zawód nie wiąże się jedynie z hotelami i ośrodkami wypoczynkowymi, a przydaje się również w gabinetach medycznych i stomatologicznych, salonach odnowy biologicznej, SPA i salonach kosmetycznych.

40Podstawowym zadaniem w zawodzie recepcjonistki jest pełna obsługa klientów, w skład której wchodzą przyjmowanie rezerwacji i reklamacji, meldowanie gości, wydawanie kluczy, wystawianie rachunków i faktur i przyjmowanie należności, udzielanie gościom niezbędnych informacji, przyjmowanie i przekazywanie wiadomości dla gości hotelowych, zapewnianie dodatkowych usług takich jak budzenie, wycieczki czy zamawianie biletów lotniczych oraz dbanie o zadowolenie i komfort gości. Ponadto, recepcjonistka prowadzi również prace biurowe: segreguje i odpowiada na korespondencję, obsługuje urządzenia biurowe oraz uzupełnia niezbędną dokumentację.

W większości przypadków, stanowisko pracy recepcjonistki znajduje się w centralnej części hotelu lub gabinetu, do którego bardzo łatwo się dostać. Recepcja mieści się zazwyczaj w holu lub foyer i widoczna jest tuż po wejściu do budynku.

W zawodzie recepcjonistki sprawdzą się osoby, które posiadają odpowiednie cechy charakteru do pracy z klientami  –  są otwarte, kreatywne, życzliwe, cierpliwe, umieją nawiązywać kontakty, radzą sobie w sytuacjach stresujących oraz umieją zażegnywać konflikty. Oprócz wymagań co do cech charakteru, na stanowisko recepcjonistki wymagane jest również wykształcenie kierunkowe, znajomość języków obcych oraz umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego MS Office.

Napisz komentarz