Recepcjonistka to osoba odpowiedzialna za rozmowy z klientem i mająca z nim bezpośredni kontakt. Jej sposób bycia i pracy wpływa też na opinie firmy, dlatego dobra recepcjonistka powinna posiadać pewne cechy.

W roli recepcjonistki sprawdzają się osoby sumienne i odpowiedzialne, którym bez obaw można powierzyć rezerwowanie miejsc, przyjmowanie zamówień, opłat, wydawanie rachunków i faktur oraz zarządzanie dokumentacją firmy. Odpowiedzialność i rzetelność w tej pracy to niezbędne cechy, które pozwalają sumiennie wykonywać wszystkie obowiązki.

Osoby pracujące na tym stanowisku mają bezpośredni kontakt z klientami, dlatego ich sposób bycia i maniery powinny być nienaganne. Ma to wpływ na wizerunek firmy, bo często to oni jako pierwsi mają kontakt z obecnym lub potencjalnym klientem. Stąd tak ważne jest przestrzeganie zasad uprzejmości podczas rozmowy.

To cecha niezbędna, kiedy pracuje się np. w hotelu lub na recepcji w innym miejscu. Klienci cenią sobie dyskrecję i chcą mieć pewność, że mogą komuś z obsługi powierzyć delikatne kwestie i szukać pomocy w problematycznych momentach. Zależy im też na uniknięciu niedyskretnych pytań, sugestii lub plotek, co nie jest dobrze odbierane i może negatywnie wpłynąć na wizerunek danej firmy.

Napisz komentarz