Recepcjonistka to osoba odpowiedzialna za rozmowy z klientem i mająca z nim bezpośredni kontakt. Jej sposób bycia i pracy wpływa też na opinie firmy, dlatego dobra recepcjonistka powinna posiadać pewne cechy.

W roli recepcjonistki sprawdzają się osoby sumienne i odpowiedzialne, którym bez obaw można powierzyć rezerwowanie miejsc, przyjmowanie zamówień, opłat, wydawanie rachunków i faktur oraz zarządzanie dokumentacją firmy. Odpowiedzialność i rzetelność w tej pracy to niezbędne cechy, które pozwalają sumiennie wykonywać wszystkie obowiązki.

Osoby pracujące na tym stanowisku mają bezpośredni kontakt z klientami, dlatego ich sposób bycia i maniery powinny być nienaganne. Ma to wpływ na wizerunek firmy, bo często to oni jako pierwsi mają kontakt z obecnym lub potencjalnym klientem. Stąd tak ważne jest przestrzeganie zasad uprzejmości podczas rozmowy.

To cecha niezbędna, kiedy pracuje się np. w hotelu lub na recepcji w innym miejscu. Klienci cenią sobie dyskrecję i chcą mieć pewność, że mogą komuś z obsługi powierzyć delikatne kwestie i szukać pomocy w problematycznych momentach. Zależy im też na uniknięciu niedyskretnych pytań, sugestii lub plotek, co nie jest dobrze odbierane i może negatywnie wpłynąć na wizerunek danej firmy.

4 Komentarze
  • Avatar dla seba
    seba
    Wysłane 10 sierpnia 2020 12:54 0Likes

    przede wszystkim musi być ogarnięta

  • Avatar dla Gabi89
    Gabi89
    Wysłane 14 września 2020 14:50 0Likes

    dyskrecja jest bardzo pożądaną cechą na tym stanowisku

  • Avatar dla tomi
    tomi
    Wysłane 2 dni ago 10:56 0Likes

    uśmiech w tej pracy jest najważniejszy

Napisz komentarz